3 juin 2014

{Etude House} Review of Dear my Blooming Lip Talks' lipsticks

Hey everybody !

As I promised, I'm here again for a review !

Didn't have to wait much huh? ~ And I'm stopping your curiosity right here, because I'm going to review the lipstick I got in my Pink Blooming Day package !

1 juin 2014

{Surprise!} Pink Blooming Day by Etude House

Hey hey !

Finally back here ! I've got some new posts on the way just for you !

Today, I'm gonna talk about:


24 mai 2014

Tiny Updates ~*

Hi lovelies !

I'm soooo sorry for the lack of updates, I didn't knew my finals would take alll of my free time... But it's finally over, and I'm on vacation until July, because it'll be the start of... SUMMER JOB haha, I'm a first timer in this, and I hope everything will go well !

3 avr. 2014

{Fashion} Non sponsored SheInside review

Hi everyone !

Didn't took a lot of time since my last post right?

Actually I think it'll be the last before a long time because I finally have my exams schedule, I still have some time, but because I'm a lazyass, there's still a looot of studies to do to get good grades (and then possibly fly to China or Korea for a year).

I hope all of my readers are well, even if the weather's getting hotter, you still have to be careful not to catch a cold, okay? :)

Today I'm going to review a dress I've ordered from SheInside. I know a lot of bloggers are sponsored by them, but I'm not, so this will be made with my own opinion since I paid for it myself~

26 mars 2014

{Dolly Wink} Tsubasa Masukawa's liquid eyeliner for deer like eyes ~

Hi everyone ~

I know it's already been a long time since my last post and I apologize for it...
I'm soon gonna enter the scary time of finals at University and I'm trying to work... even if I have a hard time doing so haha......

But still ! I'm here today, and for a really good review ;)

Some of you may have a hard time finding THE perfect eyeliner... And I must say that I find THE ONE to me, ...

16 mars 2014

{Etude House} Precious Mineral Any Cushion review

Hi everybody !

I'm sorry, it's been a long time since my last post, I'll try to update at least once a week but I must put my work for Uni first before the blog, and I think everyone can understand that :) Plus, I'm still not feeling really well (yeah I know it's been two weeks) and I should go to the doctor ..

Today I'm here to review one of the product I've used the most lately.

Etude House's Precious mineral any cushion !

3 mars 2014

{Shopping Haul}

Hi everyone ~

So, as a University student, my vacations just started ! Yeaaah~


My head's hurting a lot since a few days, seems like it's gonna be a painful rest :(
A least I'm back at my parents' house, so I'm not alone in my flat anymore, even if I'm missing my friends from Uni A LOT ! (even though I'm a loner and don't have many haha)

But I'm not here to talk about my boring life and health problem, I'm gonna show you my lastest purchases.. YAY !

1 mars 2014

{Nature Republic} Beautiful lips with Botanical Cushion Gradation Tint

Hi everyone ~

Today I'm here to review one of the products I use the most,

Nature Republic's Botanical Cushion Gradation Tint.

I have to confess, I fell in love with Nature Republic this summer, during my trip to Korea. I already loved Korean cosmetics, but most of them were from Etude House, mostly because I knew that their products were good and mostly because I'm a coward when I have to try something new.

This brand was created in 2009, and promotes nature friendly products, trying to create skincare and makeup with the most natural ingredients as possible. Lots of brand concept are bio friendly since a few years, and I think Nature Republic is doing it nicely, combining nature loving ingredients and nice design and concepts.

Some of you may not know, but right know, the new face of Nature Republic is EXO ~ But it's not because of them that I decided to try their products haha

23 févr. 2014

Review on Jolse Cosmetic ~ ☆

Hi everyone ~

So I figured out that it would be a nice start for this blog to talk about one of my lastest purchase.

This purchase was my first time ordering from Jolse Cosmetic, you can find their shop here: http://cosmetic.jolse.com/ and here is their facebook page : Jolse's facebook .

21 févr. 2014

First post, introduction and all other thingies ~

Hi everyone !

So I thought I should start off this blog with a little introduction, of myself, and of what I want to do with this blog of course :)

First and not the least, my name is Diane, and I'm living in France since I was born, it was 20 years ago.
I've been interested in asia's culture since something like 8 or 9 years now, thanks to Japan, manga and all, but now I'm more interested in Korea and China's culture ~

I went to China 3 times and once in Korea, I'm really passionate about travels and I wish I could visit more countries in the future.

Right now I'm in my first year of university, my major is Chinese, and my courses are about culture, litterature, history and so on, I'm also taking korean language course twice a week as a 2nd year student.
Last year I was studying japanese, but finally my love for this country's culture faded away as the years were passing. (but I'm still very very fond of its fashion, and wish I could go there once)

The things I like the most in this life are : EXO and Vixx, korean cosmetics, fashion in general, flowers and spending whole days watching videos and dramas on my computer ...

Let's not talk about dislikes, and stay positive right? ~

Now that you know a little bit more about me, let's go on what I'll talk about on this bloggie okay? ~

I've been thinking about making this kind of blog for a long time, you know, where you're writing cosmetics reviews and talking about your lastest purchases. I'd also like to talk about some little things about my everyday life (but not too much hehe, just keep a little mystery y'kow). Sooooo maybe it'll be just one fish in the ocean, maybe you'll have fun reading my articles or you'll get bored, but... this is your choice haha !
It'll also help maintain a good level in english as I don't have english class since this year ~

Thanks for reading it so far ! Here's a little selca to illustrate my horrible talkings ~